Amadeuz [del 7] ♥

Okej, om ni inte minns vad som hänt får ni titta i berättelsens kategori, som jag fick göra :)
_________________________________________________________________________________________
Jag såg upp på mannen, som stirrade på mig. Aldrig hade jag varit så här rädd och ovädret gjorde det inte det minsta bättre. Jag öppnade munnen för att säga något, men stängde den lika snabbt när mannen vände sig mot Amadeuz, som fortfarande stod i sin box. 'Om du rör dig eller säger någonting, så tar jag hästen med mig och du sitter kvar här' Mannen skrattade elakt och tog upp ett tjockt rejält rep från golvet, som legat några meter ifrån honom. Han gick fram till mig och band fast repet hårt runt mig. Jag visste inte vad jag skulle göra och nu, när mina armar och ben var fast, kunde jag göra betydligt mycket mindre än vad jag kunde gjort för bara några minuter sedan. Mannen öppnade dörren till Amadeuz box och trädde på honom grimman som hade hängt på kroken utanför boxen. 'Men...' Sa jag och brydde mig inte om att vara tyst. 'Du kan inte ta honom! Släpp honom!' Mannen flinade mot mig. 'Vadå kan inte?' Sa han och fortsatte sedan. 'Jag är hästtjuv, det är mitt jobb' Avslutade han och skrattade elakt, ännu en gång.
 
Jag kunde inte tro det. Vad ville han Amadeuz? Jag kämpade för att ta mig loss, när han ledde ut Amadeuz från stallet. 'NEJ!!' Skrek jag. Efter en kort stund hade mannen och Amadeuz försvunnit och jag kunde inte längre höra dem. Plötsligt sprang tre andra män in i stallet. De täckte mig med halm, så att ingen skulle kunna se mig. Jag hörde att de gjorde någonting, men kunde inte se vad. Några minuter senare gick även dem ut och smällde igen stalldörren efter sig.
 
Efter bara någon minut efter att de gått, kände jag att det luktade rök. Jag förstod då vad de tre männen hade gjort... De hade tänt eld på stallet!
 

Kommentarer
Postat av: Lova was here

O.O
YOU NEED TO ÖVERLEVA BRANDEN!!!

2013-07-25 @ 16:32:32 / http://lovastarstar.blogg.se/
Postat av: Matilda Greenstone

:O
Nästa nu :( Så grymt spännande, du måste ta dig ut!

Svar: Tur att det inte är jag, utan karaktären i berättelsen, som måste ta sig ut ;)
lwinterstorm.blogg.se

2013-07-25 @ 17:11:07 / http://skydancers.blogg.se
Postat av: emiliabraveheart.blogg.se

Men fortsätt skriva människa :0
Vill ju veta

2013-07-30 @ 12:24:34 / http://emiliabraveheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: