Amadeuz [del 4] ♥

Äntligen fick jag gå från matbordet. Jag gick raka vägen upp till mitt rum och satte mig på sängen. Jag bara satt där, mer än så gjorde jag inte. Efter en stund fick jag nog och ville bara härifrån. Så jag tog fram papper och penna och började skriva.
 
Jag orkar inte med det längre, mamma. Orkar inte med att veta att du antagligen kommer att sälja Amadeuz och att jag kommer bli den olyckligaste i världen. Så jag har bestämt mig för att komma härifrån ett tag, inte länge alls. När jag kommer tillbaka, hoppas jag att du äntligen förstår hur jag känner mig ♥ Teresa.
 
Jag vek ihop pappret och ritade dit ett litet hjärta. Sen gick jag ner till köket, la pappret på köksbordet, packade en väska med mat och vatten och begav mig härifrån. Jag visste vart jag skulle, in i skogen... Efter en halvtimme var jag framme vid mitt favoritträd. Om någon visste att jag hade ett favoritträd, skulle de tro att jag var galen. Här hade jag suttit redan när jag var mindre, när jag ville komma ifrån allting. Men mest av allt ville jag komma ifrån verkligheten... Jag önskade att allt var annorlunda, att jag var lycklig och att jag aldrig skulle förlora Amadeuz.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: