Amadeuz [del 5] ♥

Det hade blivit kväll nu. Jag var trött och orkade knappt hålla ögonen öppna. Jag satte mig ner i gräset och slöt ögonen.
 
Jag vet inte hur länge jag sov, men plötsligt hörde jag något. Jag reste mig upp och fick syn på en skugga bakom ett träd en bit bort. Jag kunde inte se vem eller vad det var, men konstigt nog, var jag inte det minsta rädd. Skuggan började röra på sig och närmade sig mig väldigt sakta. Mitt hjärta bankade snabbare och då insåg jag att jag faktiskt var rädd. Jag slängde mig efter min väska, men till min förvåning var den borta. Den var inte längre kvar där jag lämnade den och jag beslöt mig för att springa härifrån så fort som möjligt. Men precis innan jag började springa såg jag att skuggan höll något i handen. Något vasst... En kniv! Jag sprang hemåt så fort jag kunde, men kunde höra fotstegen bakom mig närma sig. Äntligen såg jag vårt hus! När jag var framme vid dörren slängde jag mig på dörrhandtaget och kastade mig in i huset. Jag smällde igen dörren och låste.
 
Det bankade hårt på dörren och jag började skrika efter hjälp. "HJÄLP MIG! SNÄLLA NÅGON!" Plötsligt hörde jag hovslag. Sen hörde jag att någon skrek. Efter en stund blev det tyst och jag öppnade ytterdörren och det första jag fick syn på var Amadeuz. Nedanför honom låg en man med kniven tätt intill sig. Jag tänkte efter en kort stund, men förstod precis vad det var som hade hänt; Amadeuz hade räddat mitt liv...

Kommentarer
Postat av: Matilda Greenstone

Spännande :D När kommer nästa?

Svar: Imorgon tror jag! :D
lwinterstorm.blogg.se

2013-06-23 @ 19:09:13 / http://skydancers.blogg.se
Postat av: Lova was here

ÄÄNTLIGEN SKREV DU DEN <3

2013-06-23 @ 21:49:46 / http://lovastarstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: